Dutch Label Shop

Case

DLS 1

Van online label leverancier naar veelzijdig merk

2024

Diensten
→ Merkessentie 
→ Positionering & Propositie
→ Merkverhaal
→ Design
→ Campagnes

Uitdaging

Dutch Label Shop, een online leverancier van labels, wilde hun merkstrategie herzien na de lancering van patches. Ze zijn sterk in betaalbare, kleine oplages en snelle leveringen. De vraag was: hoe passen patches binnen het bestaande merk? Moesten ze de merkarchitectuur aanpassen of een nieuw merk lanceren?

 

Aanpak

In een intensieve sessie met de twee eigenaren brachten we de essentie van het merk naar boven. Wat bleek: Dutch Label Shop is meer dan een leverancier. Met betaalbare, premium kwaliteit producten en een strak proces zijn ze de trouwste supporter van creators en designers.

DLS 7

Propositie

Strategie

"Every stitch a story, every label a legacy”
DLS 6
DLS 3

Supporter van creators en designers

Strategie

Met deze hernieuwde focus gingen we aan de slag. We transformeerden de leverancier van labels & patches naar een veelzijdig merk dat klanten helpt creaties om te zetten in merken. Want een simpele tag verandert een ontwerp in een merk. Het vertelt het verhaal, de kwaliteit, de oorsprong en de ethiek van de maker. Het maakt een generiek item speciaal, herkenbaar en gewenst. Met hun labels en patches, versterkt Dutch Label Shop opkomende ontwerpers en merken.



Met een strakke positionering, een nieuwe visuele identiteit en look & feel onderstreepten we de positionering van Dutch Label Shop. PPCRN creëerde nieuwe beelden en Huray zorgde voor growth marketing. Met een emotioneel merkverhaal en een duidelijke focus op klant relatie, onderscheiden ze zich nog altijd in de markt.

DLS 8
DLS 5
DLS 2